27/10/09 – Sea Day (Jacksonville, FL - Key West, FL)

Képzeljétek, úgy néz ki, hogy holnap nem fogok dolgozni. Egyáltalán. És ehhez mindössze megdöglésközeli állapotba kellett kerülnöm egy megfázás miatt (szerintem a múltkori 10K futás után kapott el a légkondi, amíg átmentem a Crew Baron – ott a leghidegebb az egész hajón). Tegnap este kezdtem el érezni, hogy húz a fejem, fájnak az ízületeim, meg úgy egyáltalán: valahogy kurvára nincs kedvem megmozdulni. Akkor még lázam nem volt, most este már az is van, délután meg még épp határeset volt, mindenesetre a nővér úgy döntött, hogy inkább kivesz a munkából. Mondtam neki, hogy ennek legfeljebb holnaptól van esélye, mert a ma esti beosztást nem boríthatom fel délután fél hatkor.
(Kábé el tudtam képzelni AJ fejét, ahogy bejelentem, hogy én ma este inkább mégsem dolgoznék... Végül úgy alakult, hogy mégis esélyem nyílt megtekinteni ezt a fejet, annak ellenére, hogy természetesen abban egyeztünk meg vele, hogy a ma estét még végigküzdöm valahogy, azán holnap reggel meglátjuk, mit mond a doki. Erre az első portréetap után a liftből kilépve épp a nővérrel akadtam össze, ő meg csak nézett, hogy mit csinálok kamerával a kezemben. Aztán karon fogott és bementünk a fotólabba, ahol pont ott volt AJ, úgyhogy a szemébe mondta, hogy márpedig ez az ember nem dolgozik.)

"Főnököm" úgy reagált, ahogy vártam, vágta a pofákat, amiért nem tud mit csinálni, és persze az egyetlen, amit el tudott képzelni, hogy szimulálok. Mindegy, végighallgattam az intelmeit, de különösebben az én világomat nem fogja megrázni, hogy mit gondol.

Ha már a munkahelyi légkör szóba került: na, az már biztos, hogy ezzel a csapattal nem lesz könnyű dolgom. Oké, természetesen én is rendre hibázom apróságokat, ahogy egy újonctól nem meglepő, és ezek a bakik nem teszik simábbá a beilleszkedést. De ettől függetlenül is egy díjnyertes gyökér társaságról van szó. Ezek elvétve mosolyognak. Mindenkinek állandóan feszesre van húzva az agya. És a legnagyobb baj velük, hogy szinte mindenki már a hatodik-nyolcadik szerződését tölti, úgyhogy valószínűleg szívük mélyéig meg vannak csömörödve a munkától.
...Uramisten, egyszerűen nem tudom elképzelni, mi vihet rá valakit, hogy egynél több szerződést töltsön itt fotósként... Ha az eddigiekből nem lett volna világos, akkor ezúton közlöm hivatalosan, hogy én ide vissza nem jövök. Fotósként biztosan nem. A hajós élet tetszik, de az, hogy az itteni munkának a leghalványabb köze sincs a fotográfiához, az nem. Én nem akarom kínozni a vendégeket, márpedig egy négynapos út alkalmával három estén keresztül is kamerát nyomni az arcukba vacsora közben elég megterhelő, és látszik rajtuk, hogy a halál faszára kívánják az összes fotóst. Ráadásul a Mindenható Rollcount (ki hány képet lő – ezek a régiek csak ebben hisznek, már réges rég elfelejtették, hogy ez alapvetően egy szórakoztató részleg a hajón, a mi feladatunk is az lenne, hogy az utasok jól érezzék mgukat), szóval, a rollcount miatt még arra sincs időd, hogy egy mosolyt küldj a vendégnek vagy válts vele két kedves szót, mielőtt kivakuzod az agyát. Mert különben lassú vagy és a munkatársaid baszogatni kezdenek. Csak azt nem értem, ugyan mégis mi a bánatért fizetne bárki is 19 dollárt egy képért, amelyen éppen öldököl a szemével...

Mindenesetre kíváncsi leszek a kollégáim arcára, amikor számukra is világossá válik, hogy hiába csinálok én számszerűen kevesebb képet, a galériában mégis nagyobb arányban veszik meg az én képeimet, tehát több hasznot hajtok a photo departmennek, mint ők az ötmillió képükkel. Ez ugyanis már most, a második cruise után is így van esetenként.

Josénak, a főfasznak meg majd egy külön bekezdést szentelek, mert megéri. A lényeg, hogy ma volt a második verbális csörténk, a harmadiknál valószínűleg mindketten csomagolunk a hajóról, mert leütöm a picsába. Egy negyvenéves filippínóról van szó, gyakorlatilag nem lehet érteni, hogy mit akar mondani, viszont baromi okosnak gondolja magát, mert ez a nyolcadik szerződése. Még nem mondtam neki, hogy ezt ne nagyon hangoztassa, mert ha ő már nyolc éve itt van és mégsem lett belőle azóta photomanager, de még csak helyettes sem, az azt jelenti, hogy mégsem lehet annyira jó, mint amilyennek gondolja magát. ;)

Ja, most már keményen gyűlölöm az összes ferdeszeműt, legyen filippínó, indonéz vagy bármi szerzet. Ezen a hajón észrevehetően többen vannak, mint az Imaginationön, és mióta itt vagyok, azóta nem járok a Crew étkezőbe csak a Staffba, mert oda nekik nincs bejárásuk. Komolyan, nagy tömegben elviselhetetlenek. Olyan, mintha egy délkelet-ázsiai háborús börtönbe lépnék be, amikor néha mégis a Crew Messbe kell mennem.

Na, már megint nagyon pozitív bejegyzést hordtam össze! :D Nézzétek el; amint felgyógyulok, beszámolok vidámabb dolgokról is (remélem). Kompenzációként elmondom, hogy a futás továbbra is nagyon jót tesz, amint állapotom engedi, folytatni fogom, mert az elmúlt egy hónap alatt – figyeltétek a dátumot? Pontosan egy hónapja szállt fel a gépem Ferihegyről – még egyszer sem éreztem magamban annyi energiát, mint a múltkori Nike HumanRace 10 kilométere után. Csak vigyorogtam, mint a tök.

Ja, és Half Moon Cayről, a Carnival magánszigetéről is teszek majd fel fotókat, mert paradicsomi szép hely; ott simogattam ráját!

Nagyon remélem, hogy a holnapi napot még ellóghatom, de már némileg jobb közérzettel. A mai este is jó volt azért, Monday Night Footballt nézhettem az ágyamból (igaz, két pulóverben), meg aludtam is egy sort, egész kellemes volt. Tulajdonképpen csak naponta két órával kellene kevesebbet dolgoznunk ahhoz, hogy ne érezzük ekkora szopásnak ezt a helyet.

Holnap Sea Day, de azért mindenképpen próbálok életjelet adni, mert tudom, hogy Anyu most elkezdett aggódni. :)

ps. Ja, Renike! Mint írtam, fotósként nem akarok hosszabbítani, de valami másként talán igen. Mit tudsz a purserek munkájáról, tudod-e javasolni azt? Kösz az infókat előre is!

UPDATE: Ez a post még tegnap (hétfő) született, de nem tudtam feltölteni, mert nem volt háló. Eredmények azóta: ma reggel voltam a dokinál, ahogy arra számítottam, ma egyáltalán nem dolgozom, délután 5-re megyek vissza hozzá kontrollra. Kaptam háromféle gyógyszert, valami szirupot a torkomra, meg persze igyekszem sok vizet inni és feküdni.

Címkék: munka beteg tengeren

A bejegyzés trackback címe:

https://tavolafikatol.blog.hu/api/trackback/id/tr351479755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boibo 2009.10.27. 21:35:04

Apropó futás! Tudod, mim van nekem? Profi edzéstervem, három hónap, heti, sőt napi adagokra lebontva, személyre szabva. Aztán csak lazán megzabálom majd február elején a Margitát. Vagy nem. :)
Fussál csak! A verekedést kevésbé javasolnám. Vagy legalább akkor provokáld addig a főnököd, hogy ő üssön először. Végül is az önvédelem az önvédelem!

NYUA 2009.10.27. 21:44:02

Drága Kisfiam! Igen jól ráéreztél a lényegre, hogy én bizony agyon aggódom magam a lázadról olvasva!!! Kösz, hogy beírtál 1 kis újabb infót magadról és örülök,, hogy 1 picit jobban vagy. Igen: sok-sok folyadék tea vagy víz formában, semmi alkohol és sok sok fekvés! És a nővérnek légy szí átadni forró kollégális ülelésem, amiért ennyire gondos volt és vigyázz rád most helyettem: Ezt komolyan kérem, tedd meg és mondd meg neki! Gyógyulj meg mielőbb, de hagyd 1 kicsit kényeztetni magad, ha a lelkiismeretes doki és nővérke még további ágynyugalmat javasol!!!! Milliószor csók és írj emailt is nekem az ott feltett kérdéseimre!! Köszi és millió PUSSZANCS!!!!!

NYUA 2009.10.27. 21:53:37

Ja, most jut eszembe 1 fontos megjegyzés kimaradt: NEM AKAROM, hogy újíts szerződést és bizti VIP is egyetért velem!!! Mégpedig azért nem mert én 1 légiforgalomirányító klassz srácot AKAROK. Erre szültelek és nem trógernak 1 hajón, bármilyen szép helyeken is jársz. Ez most 1 jó kaland és tanulságos is lehet számodra, de nem ezért diplomáztattalak és erre tanítattunk Lapival. Még légiforg. irányítói sulid 2 évében is támogatni fogunk!! Ezt vésd most jól az sok eszedbe! Na, tényleg PUSSZ, mert én piszok fáradt vagyok, a kocsival csak bajlódva értem haza, reggel szervízbe viszem, mert a hőmérsékletjelző autoatikája behülyült és állandóan vinnyog, hogy STOP és álljak le. Így szarul értem haza, gyakran kényszerpihenőztem, de a víz szerencsére nem forrt fel. Emlékszel, hogy a balatonátúszókor is csinált ilyesmit, de utána csendben volt mostanáig!! Na, PÁÁÁ édes Kisfiam!! GYÓGYULJ MEG TELJESEN!!!!!!!!!

Toma Renáta · http://kulfoldondolgozni.blogspot.com 2009.10.27. 22:16:36

Jobbulást Neked, és kitartást a sok arc között...

Magyarokkal nincs is nagyon kapcsolat? Ahogy emlékszem, nem sokan voltak STAFF-ok közülük.
CREW = alja személyzet, az igazi kiszolgálók (takarítók, pincérek, bárosok, matrózok...)
STAFF = a személyzeti ELIT a hajón, pl: a kapitány tisztjei, recepciósok, boltosok, kaszinósok, FOTÓSOK...

A mi időnkben sem nagyon vegyültek velünk a STAFF-ok, de ugye Te az vagy, így ebből a szempontból a másik oldalon foglalsz helyet.

Érdekes ugyan, hogy volt olyan kollégánk, aki STAFF melóból jött át takarítani, mert sokkal több volt a pénz, kevesebb a cseszegetés, és mi ugye magunban dolgozhattunk, csak akkor láttunk főnököt, ha gáz volt, vagy éppen ellenőrzés. Bár a munka szarabb volt, de ha már így is elcseszett az ember az életéből 8 hónapot, legalább többet keresett, nyugisabban.

Szerintem a recepció is attól függ, milyen a csapat. Ugyanúgy, mint a fotósoknál, vagy a butikban. Mivel itt nagyon kicsi a létszám, sokkal nehezebb találni pár jó fej kollégát, mint 50-100 pincér, vagy takarító között.

Volt már rá példa amíg én kint voltam többször is, hogy egy szerződés közben kérte át valaki magát egyik beosztásból a másikba, de azért nem javaslom, hogy ezt így röpke 2 hét után megpróbáld.

Arra tehetsz kisérletet, hogy a főnököddel (de CSAK VELE) megbeszéled: akkor csesztessen csak a kevesebb fotóért, ha az eladásod is kevesebb, mint a többieké, mert eddig a bevétel Téged igazolt. De ezt csak akkor tenném, ha már több hétre visszamenőleg ezt igazolni is tudom.

Sajnos ezeken a nagy hajókon, ezeknél a nagy cégeknél kizárólag olyat tudnak elvárni, ami másolható, vagyis egyszerűbb emberek által is kivitelezhető. Intelligenciából ugye rémlik, hogy nem vizsgáztatok....? Na ebből tudod, hogy miért nem kifizetődő a hajónak az, ha nincs meg az elvárás a képek számát illetően. Ha csak 200 helyett 100 képet kell csináljanak, akkor 100-at fognak unottan csinálni, és abból pont a felét fogják megvenni...

De ha Te ebben tudsz különbözni, ez jó, csak NE próbáld megértetni velük, hogy ez így jobb lenne nekik is! Hidd el, tudják, hogy nem. Már kipróbálták.

Huh, bocs, ha okoskodónak tűnök, nem volt célom.

Szóval hagyd a hülyéket hülyének lenni, és keresd az utad közöttük, valahogy így:
különbözz annyira, hogy észrevegyenek, de légy átlagos annyira, hogy ne közösítsenek ki.

Tudod, nem véletlenül létezik az a kifejezés, hogy TÚLKÉPZETT... Kérdezgess a kollégáid körében, kinek milyen végzettsége van, milyen egyéb munkahelyi tapasztalata...

Toma Renáta · http://kulfoldondolgozni.blogspot.com 2009.10.27. 22:25:42

@NYUA:
Csak megnyugtatásul szeretném, ha tudnád, a hajón jobb dokik, meg ápolók vannak, mint a legtöbb kórházban! Sokszor nagyon messze a segítség, és azért 3000+ emberért felelni nem kis feladat, akárkit nem tesznek oda.

Tutira megóvják kisfiadat, ebben biztos lehetsz!

Azért ebből is láthatod milyen leleményes gyermeked van: én 20 hónap alatt egyetlen szabadnapot sem tudtam kibulizni magamnak, Jimike meg az első hónap végére magáénak tudhat mindjárt KETTŐT!
:)

Nyugi!

Marfalkov (törölt) · http://marfalkov.wordpress.com/ 2009.10.27. 23:52:17

Hi!

Remélem hamar rendbejössz és megmutatod a kollégáknak, hogyan kell a kevesebből többet csinálni :D (A blogodra elég rövid út vezet : GMN honlapja -> Bálint blogja -> Hozzászólások.) Én fotósként csinálok mindenfélét itthon, pont a fika kellős közepében :) Meglátom, hogy alakul a sorsotok a hajón és milyen élményekről számoltok be a következő pár hónapban, aztán hozzáadom azt az extra valószínűséget ami velem szokott történni bárhová megyek és ha pozitív lesz az egyenleg, megpróbálok egy kört én is. Pihenj amennyit csak tudsz és ne add fel idő előtt!

NYUA 2009.10.28. 07:22:42

@Toma Renáta: Szia Renikém! Nagyon hálás vagyok neked is és minden barátnak, akik igyekeztek-igyekeznek a Kisfiamban tartani a "lelket"! Neked pedig külön köszönet a tapasztalataidért és a sok VALÓBAN BÖLCS tanácsaidért. A különbözőségről írott különösen tetszett és találó, meg igen bölcs is!! Már kicsit kezdek megnyugodni, hogy nem egyébb fertőzése, nyavalyája van, hanem valóban "csak" 1 meghülés torokgyulladással az amerikaiak által iszonyúan túlzásba vitt légkondizás miatt! Továbbra is szurkoljunk együtt ennek a klassz srácank!Köszi Reni, pusszantalak picinyeiddel együtt és üdv Iminek is. PÁÁÁ

NYUA 2009.10.28. 07:30:40

Bocs reni, most vettem észre, hogy az ujjam rajtamaradt tovább a gombon és megnyomódott, de azért tudom, hogy az "egyéb" szót hogyan kell írni! A jövőben is elnézést kérek minden elkövetett elütésemért, mert mindig sietek és "vak gépeléssel" írok számítógépen is. Ezen túl majd igyekszem átolvasás után küldeni a kommenteket! PUSSZ

Marfalkov (törölt) · http://marfalkov.wordpress.com/ 2009.10.28. 15:27:10

... jahh és köszönöm, hogy leírtad milyen gépekkel dolgoztok! Remélem az az egy szem objektív azért valami jófajta, nagy fényerejű csúcsoptika. ;)

lacko44 2009.10.28. 17:16:25

Gyógyulj meg, Jim. A filippinót borítsd meg jól:) bár én ugye elfogultan szeretem őket. És fuss sokat. Maholnap már együtt sörözgetünk a hazatérésed örömére.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.10.28. 22:35:49

Én péntektől vasárnapig hevertem 39 fok körüli lázzal. Egy hiperszuper luxushajón neked is jó esélyeid vannak rá Tiger;)

csátonya 2009.10.29. 00:32:24

Szia, Jimka! MOndd, hogy jobban vagy azóta:) Úgy örültem ,hogy a hétévégn öszejött az a kis szkájp, bár totál fáradtnak tűnt ahangod, a vírus előszelének tudom be akkor. Kösz az egyenruhás fotót - nagyon snájdig, lesz mit nézegetniük az unokáidnak. Fafejek társasága a hajón: hát, akár úgy is felfogható (bár én sem akarok okoskodni, csak nehezen fogja vissza magát az ember a kommentektől), hogy ez most egy luxuskörülmények között eltöltött katonai civilszolgálat, ahol ugyanazok a túlélési stratégiák alkalmazandók,mint a seregben.. (juteszembe eg yzseniális magyar regény, az Iskola a határon, na, ha az most veled lenne! Egyéb irodalmi asszociációimmal nem fárasztom a blog nyilvánosságát:), d emajd folytatjuk levélben. Ja mert folyamatosan akarok neked mélt írni, de eszméletlenül kifacsart vagyk én is. Hétvégén tán összejön.. Ölelés addig is a putinei leány- és legénységtől

csátonya 2009.10.29. 00:42:58

Szia, Jimka! MOndd, hogy jobban vagy azóta.. Tök jó volt hallani pár napja téged a szkájpon, bár elég nyúzottnak tűnt a hangod, ebből az utolsó postból ki is derül,miért.. Fafajek bandája a hajón: nem akarok én se okoskosdni, csak nehezen fogja vissza magát az ember - de egyből az ugrott be, talán úg ykéne ezt venni, mint egy utólagos katonai civilszogálat, ahol most ugyanazokat atúlélési stratégiákat kell alkalmaznod, amiket annó sikeresen megkerültél:)) Ej, ha veled lenne a témába vágó zseniális Ottlik regény (Iskola a határon)! Bár a tempó mellett olvasásra nem tudom,mennyi időd maradna. Egyéb irodalmi asszoc.októl most megkíméllek téged is, meg a blognyilvánosságot is, de majd levélben folyt - ha meg nem, akkor 7 hónap múlv a élőben:))) Igen, még kommentálgattuk is itthon, hogy épp egy hónapja, hog yfelszállt veled a gépmadár nyugat felé. Na, puszka a putinei legénységtől!

csátonya 2009.10.29. 00:46:50

Jaj, vén vagyok én már ehhez!Bocs, nem akartam duplán kommunikálni magam, csak totál úg y láttam, lenyelte az első bejegyzést a rendszer,mire újraírtam.. Válaszd ki a szimpatikusabbat. :)

NYUA 2009.10.29. 15:13:57

@csátonya: Szia Kislányom! Üdvözöllek a "vének"" csapatában. Nem káröröm részemről, de kissé megnyugtat, hogy időnként én is elfeledkezem dolgokról. Bizony, születésünk pillanata után folyamatosan öregszünk, de én még nem adom fel! Összes pussz a putinei lány- és legénységnek!
süti beállítások módosítása