A Szabadság nem Álom többé

 2010.01.04. 20:42

04/01/10 - Jacksonville, FL

Ha két nappal ezelőtt feltettétek volna nekem a kérdést, hogy történhet-e velem jobb dolog annál, mint hogy a Dreamre kerülök, akkor rövid gondolkodás után egyetlen dolgot tudtam volna válaszolni: igen, ha a Freedomra küldenének. És persze innen már kitaláljátok, mi történt... ;)

Szóval, a következő állomáshelyem mégsem a Dream, hanem a Carnival Freedom!

Elmondom, miért kell ennek örülni. Mióta csak jobban ismerem a Carnival hajók útvonalát (ez kábé a college utolsó hetére tehető, amikor mindenki azt találgatta, hogy hová kerül, illetve, hogy hová szeretne), azóta egy hajó volt nálam a nambörvan, a Freedom. Amit a karibi térségben látni érdemes, azok a helyszínek, amikről otthon álmodoztam, mind szerepelnek a Freedom itinerjében. Jamaica, Kajmán-szigetek, Panama, Costa Rica, Puerto Rico, St.Thomas, Cozumel... leírni borzongató, megunni lehetetlen.

A hajó a Dreamnél eggyel "kisebb", száztizenvalahányezer tonnás Conquest-osztályhoz tartozik. Én azt hittem, régebbi hajó, de most néztem meg, 2007-ben építették, vagyis alig két évvel idősebb a Dreamnél, szinte még makulátlan. (Ez fontos, mert a Fascination és az Imagination belsején azért már nyomot hagyott az idő... ezek 1994-es és '95-ös hajók.)

Ráadásul a Freedomon egy csomó ismerősöm lesz, az Imaginationről is mentek át oda népek, meg most is sokan kaptak rá transfert. Azt már régóta tudtuk, hogy Géza, a zongorista (akinek postját még mindig nem töltöttem fel ide, én dög..) a Freedomra kerül a drydock idejére, ehhez képest együtt álltunk ma reggel a sorban a bevándorlási procedúra előtt - én még mindig abban a hiszemben, hogy a Dreamre megyek - amikor kiderült, hogy én is a Freedomon folytatom a szerződésem. Egy hajóra kerültünk! (Szegény Marcell, el sem tudom képzelni, mit fog érezni, amikor ezt megtudja; egyenként is rossz volt elengednie minket, de hogy minket Gézával még össze is ragasztott a szerencse... Szóval, most nagyon vérzik érte a szívem.)

Na, és akkor a ma reggelről pár szóban, merthogy amolyan jellegzetesen carnivalosan sikerült ezt a transfert is megoldaniuk... Nekem reggel 6.45-re kellett összepakolnom a csomagjaimat - úgy, hogy ekkor még semmi információm nem volt, hogy milyen járattal, hová utazom, hol alszom ma este! Egyetlen dolgot tudtam, hogy január 5-én szállok fel a Dreamre. Tegnap is lementem az office-ba, azt mondták, majd holnap reggelre meglesz minden... Hajnali 6.50-re el is készültem a bőröndjeimmel (Édesanyám, örök hála, hogy ragaszkodtál a nagyobb és strapabíróbb Samsonite-hoz; a kisebb bőrönddel már nem biztos, hogy el tudtam volna hagyni ma reggel a Fascination fedélzetét, valahogy több cuccom lett...), aludni nem aludtam semmit, de nem is terveztem; búcsúzkodtunk, ittunk, búcsúzkodtunk, ittunk, ittunk, ettünk, ittunk, ittunk, búcsúzkodtunk... Szóval szokás szerint késésben voltam, ezért csak kikaptam a személyzetis kezéből az útlevelem és az összegumizott papírokat, oszt már gurítottam is a bőröndjeim a gangway felé. A határőrzővédők épületében, a kilométeres sorban megtaláltam Gézát, lecuccoltam, és végre nekiálltam elolvasni, hogy mikor hová is utazom. Jött is a meglepetés.
Kiderült, hogy nem Orlandóba (a Dream homeportja, Port Canaveral ott van mellette) utazom, ahová mehettem volna akár busszal is, hanem először repülök egy Jacksonville-Miami utat, majd Miamiban, a Comfort Innben, ahová szinte már hazajárok (figyelem, free internet a szobában, akinek van skype-ja és él-mozog, hívjon!) eltöltök egy éjszakát, és holnap folytatom egy Miami-Atlanta, végül egy Atlanta-St.Thomas járattal... És St.Thomasban szállok fel, ööö, nem, nem a Dreamre, a Freedomra... És ezt mind ma reggel tudtam meg, az Egyesült Államokba való belépés közben, bazmeg. Profi szervezés, mi?

Úgyhogy most várok, várakozom a Jacksonville-i reptéren, már becsekkoltam a bőröndjeim - levettek 50 dollárra az éhenkórász mocskok -, és helyi idő szerint este 7-kor érkezem meg a szállodába. Holnap reggel 6.25-kor száll fel a gépem, úgyhogy szerintem négy körül már el is hagyom a szállodát, úgyhogy aki el akar csípni élőszóban, annak jó időzítésre lesz szüksége. ;)

Címkék: utazás dream freedom miami jacksonville szárazföld

A bejegyzés trackback címe:

https://tavolafikatol.blog.hu/api/trackback/id/tr141646354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYUA 2010.01.04. 23:22:40

Drága Kicsim! EZ VALÓBAN FANTASZTIKUS!!! Álom és Szabadság vagy fordítva?! Igazán most ezekben az órákban teljes szívemmel veled vagyok, veled örvendek és NAGYON-NAGYON BOLDOG, hogy végre a SIKERÜLT ÉS TELJESEDNEK TELJES MÉRTÉKBEN AZ ÁLMAID!!!!!!! És most képzeletben felbontok és koccintok veled egy igazi Freixenet pezsgővel töltött karcsú, kristály-kehellyel! ISTEN ÉLTESSEN BOLDOG ÚJ ÉVEDBEN. Remélem, hogy ez valóban egy új időszámítás kezdetét jelenti számodra. SOK BOLDOGSÁGOT ÉS SIKERT KÍVÁNOK MILL. PUSSZAL!!

Kéti2 2010.01.05. 05:20:28

De jó, korán reggel ilyen jókat olvasni! Kívánom, hogy érezd jól Magad az új "ladik"-on! Sok puszi!

Toma Renáta · http://kulfoldondolgozni.blogspot.com 2010.01.05. 12:30:46

Halihó!

Gratulálok a változásokhoz, vicces ez a hajós élet, mi???

Látod Miamiban akár alhatsz is, hisz legutóbb jártál a fontosabb helyeken!

Az Atlantai reptér valami bazira nagy, időben indulj majd az átszálláshoz. :)

Figyu, én ugyan a Dream-ről álmodozom, de ugye emlékszel még, hogy mit mondogattam régen: Ha nem születtek volna meg gyermekeim, Cancun után Puerto Rico-ban szerettem volna pár évre gyökeret ereszteni. Szerintem az egyik legfantasztikusabb hely a világon. Nekem nagyon-nagyon bejött. Remélem téged is kárpótol majd St Maarten-ért.

Antigua-n még nem volt szerencsém járni, de a többi hely hihetetlen szép lesz. Bár én Jamaica-val nem voltam elragadtatva, de lehet, hogy csak túl fiatal voltam akkor, ma talán még az is tetszene.

Jó hír: Nassauban él 6-8 régi kollégám, akikkel Cancunban dolgoztam együtt, ha tudod majd, hogy mikor leszel ott szabad, szólj, és leszervezek Neked egy jó kis programot. Naggyon nagggyon jó fej emberek. A Senor Frog's-ban dolgoztak Cancunban, és Nassauban is ott vannak. Meg egy barátnőm (holland lány) 2 pici babával él kint, bár most az ünnepekre pont itthon vannak.

Majd szólj. Werussal is remélem össze tudtok majd futni Cozumelen.

Sok szerencsét az egészhez.

Úgy tűnik megint távolodsz egy fikától...... :)

Ha kíváncsiak vagytok, itt egy link a pontos útvonalhoz, mikor merre jár majd közös barátunk:

www.carnival.com/cms/fun/ships/carnival_freedom/default.aspx?shipCode=FD

Renáta

klanfonok 2010.01.05. 15:18:05

Helló,Helló, Heha!
Ez remek dolog! Nálunk is nagy öröm! Ilyen hangvételű írást várunk ezután is!
Zoli már Sydneyben van tegnap óta.
Itt nagyon hózik most, két napig tél lesz, aztán plusz 10 fok, utána a jövő hét megint tél! Birni kell!
/ Most épp magasan lehetsz! /
Nagyon jókat Neked! innen

Kéti2 2010.01.08. 05:42:12

Phix! Minden reggel benézek! Remélem hamar megtalálod a nethez vezető utat! :)
süti beállítások módosítása