23/11/09 – Jacksonville, FL - T-minus 41 days

Abból is leszűrhető, hogy a hajózás mennyire speciális világ, hogy itt egészen mindennapos, máshol jelentéktelennek számító apróságok válhatnak vízválasztójává pokolnak és mennyországnak. Mint ahogy Douglas Adams szerint a galaxisközi utazónak is mindössze egyetlen dologra kell odafigyelnie, hogy mindig magánál tartsa, ez pedig a törölközője*, úgy én is adhatok egy tanácsot minden jövőbeli hajós munkavállalónak: vegyetek egy jó talpbetétet.

Én az előző cruise első napján, Jacksonville-ben szereztem be az enyémet (túl későn), és azóta megváltozott az életem. Szakítottam az ivással és megtaláltam Jézus Krisztust. Na jó, ennyire azért nem, de tényleg vízválasztóként élem meg, hogy azóta nem fáj a talpam minden nap végén. A tizensok óra folyamatos állás korábban annyira megvislete a lábam, hogy az elmúlt három hétben futni sem tudtam (mármint edzés gyanánt). Különösen az első talppárnáim fájtak, így kimondottan erre a területre koncentráltam - szerencsére a Walmartban vagy tizenötféle talpbetétet találtam, úgyhogy kedvemre válogathattam közülük. Végül kettő kombinációját tettem a cipőimbe.

Most már csak azt az Axbo ébresztőórát kellene valahogy beszereznem, amitől szintén kisebb világmegváltást várok, de annak ellenére, hogy amerikai találmányról van szó, itt senki sem hallott róla. És még ott is, ahol neten nagy nehezen megtaláltam, drágább, mint Európában. Lehet, hogy végül az lesz, hogy megrendelem haza egy európai oldalon, és még a postai csomagként való ideküldésével is olcsóbban jövök ki, mintha itt venném meg. Apropó, érdekel valakit a postacímem? Karácsonyi üdvözlőlap, ilyesmik? Na, akkor mondom:

Carnival Fascination
Kalman Szentesi, #427571
Photo Department
P.O. Box 026058
Miami, Florida 33102-6058

Ha már az üdvözleteknél tartunk: a múltkori születésnaposok mellett sok szeretettel köszöntök minden Erzsébetet és Katalint, valamint extra special greetings egy másik szülinaposnak, Szoszkának Zágrábba! Nővérkém születésnapjáig szerintem még jelentkezni fogok.

Nos, igen, kissé megritkultak a bejegyzések a blogban... kellene már újra egy jó kis influenza, amikor a karanténban lenne időm írni meg képeket rendezgetni, de erre kevés az esély, mert a múltkor beadattam magamnak az ingyenes védőoltást. Szóval, a ritkább bejegyzések oka a felszaporodó munka. Most fejeztünk be egy négynapos cruise-t, ami mindig sokkal feszesebb, mint az ötnaposok. Állandóan dolgoztunk és keveset aludtunk - én különösen, mert mindkét kikötőben a nyavalyás gangwayen fotóztam, kora reggeltől délig, az este meg mindig munkával telik, mindenkinek. Úgyhogy amikor délután szabad voltam, olyankor netezés helyett igyekeztem pótolni valahogy az éjjel 1 utáni fekvések és a reggel 6-os kelések okozta alvásdeficitet - kevés sikerrel.

Ja, tegnap beszéltem a menedzseremmel ezekről a dolgokról. Megkérdeztem tőle, miben kellene fejlődnöm ahhoz, hogy egyfajta ajándékként vagy a teljesítményem elismeréseként ne osszon be minden egyes kibaszott dining room és minden egyes gangwayt fotózására. Ugyanis ez az a két dolog, amit szívem mélyéről gyűlölök és ami kikészít, ezt neki is elmondtam. Azt válaszolta, egyetlen dolgot tehetek ennek érdekében: töltsem ki ezt a szerződést, és amikor a másodikra visszajövök, akkor talán majd nem kell minden egyes ilyen session-ben fotóznom. Addig - szerinte - szükségem van a tapasztalatgyűjtésre. Nem tudom, milyen tapasztalatra gondol, ezeket a feladatokat ugyanis egy idomított majom is kiválóan el tudná látni két hét után, ezek igazán nem igényelnek kreativitást. Természetesen portréfotózásra is minden egyes este be vagyok osztva, de azzal semmi gondom nincs, - mint azt már Nektek is megírtam - azokat maradéktalanul élvezem.

Na jó, tegnapelőtt este épp volt egy kisebb holtpontom: most éreztem először azt, amikor este 7-kor elkezdtük a portrékat, hogy az egyetlen vágyam, hogy a drága utasok kotródjanak a kurva anyjukba az én portréhátteremből, és lehetőleg soha többé ne jöjjenek vissza, hagyjon mindenki békében nyugodni. Inkább megharcolok a nap végén a menedzserrel, amiért nulla fotó az aznapi rollcountom, de nem akarok fotózni. Aztán persze az érzés később elmúlt - köszönhetően javarészt a kanadai gitáros csókának, aki szinte minden este mellettem játszik eszeveszett jó country- és egyéb számokat, Dire Straitstől Santanáig, Johnny Be Goodtól Sweet Home Alabamáig. Már egész jól összehaverkodtunk, úgyhogy mindig megkérdezi, épp mire van szükségem, mert elmondtam neki, hogy a zenéje inspirál a fotózásban; mielőtt elkezd játszani, harminc perc alatt lövök mondjuk ötven fotót, akkor a következő félórában, amikor nyűvi a húrokat, csinálok százat. A múltkor eljátszotta azt a valamilyen Alice című számot, én meg a refrén közben visszaordítottam neki, hogy "Alice? Who the f>*ck is Alice?!", merthogy a szám egy későbbi feldolgozásában pontosan ezt szerepel a refrénben. (Magyar popzene irányában beoltott olvasóim azonosíthatják a számot az örökbecsű Padödőnek köszönhetően, ugyanis ők lenyúlták lefordították az egészet Szabó Jánosra - "Két hete másé már a Szabó János // János! Who the fuck is János?") A lényeg, hogy az utasok ugyan néztek egy kicsit, viszont gitáros emberem majd lefordult a székről nevettében, úgyhogy ez a momentum megalapozta a barátságunk.

Visszatérve a menágerre: nagyon úgy néz ki tehát, hogy az elkövetkező hónapokra ezt a szerepet szánja nekem; minden este, amikor a dining roomban fotózunk, jelenésem lesz, és minden reggel, amikor kikötünk valahol, fotózhatok a gangwayen. És nem ám legalább váltott feladatokkal (hiszen a gangwayen egyszerre hat-hét ember dolgozik), nem, én mindig annál a béna mű kormánykeréknél fotózom az embereket. Az elmúlt három utunkon ez mindig így volt, és az eheti menetrend is ezt tartalmazza.
Nos, ez a perspektíva nagy lökést adott az irányba, hogy a drydockot követően egy esetleges áthelyezés után nézzek egy másik hajóra... Az nagyjából száz százalék ugyanis, hogy ha valamikor vízbe ölöm magam ezen a hajón, az biztosan egy gangway közben lesz.

Leginkább azért nem értem emberünk döntését, mert ha figyelembe vesszük, hogy az emberek nem egyformák, van, akinek ez megy jobban, van, akinek amaz (van olyan ember a csapatban, aki látványosan görcsöt kap, ha a vendégekkel kell jópofiznia, nekem az meg csuklóból megy), akkor még segítettem is neki azzal, hogy elmondtam, mi az, amit én igazán élvezek és mi az, amit egyáltalán nem. Erre jön ezzel a tapasztalatszerzés dologgal... Ha focicsapat lennénk, akkor is azt válaszolná, ha elmondanám neki, hogy csatárként nem tudok egy egyeneset rúgni a labdába és még véletlenül sem találom el a kaput, viszont kiválóan védek, hogy nem, nem, nekem csatárként kell tapasztalatot szereznem? Oké, szerzek én, csak közben veszít a csapat...

Na, mindegy, egészen kiválóan tudok most már vállat rándítani (mármint gondolatban, nyugalom), úgyhogy ha ezt akarja, hát ezt csinálom, lényegében leszarom.

A teljesítményünk egyébként továbbra is átlagon felüli, szerintem megint a Fascination a legjobban jövedelmező hajó a flottán belül; tegnap vettem fel 63 dollárt az előző cruise különbónuszaként, este pedig megtudtuk, hogy az előző négynaposért mennyi pénz üti a markunk: 57 dollár. Erre tehát négy-ötnaponta most már rendszeresen számíthatok, úgy néz ki.

Hű, már megint mennyit írtam, és lényegében a semmiről, úgyhogy megyek is aludni. De búcsúzóul megosztom egy másik örömöm: délután óta megint van térerő a mobilomon, úgyhogy jöhetnek az sms-ek, most már megkapom őket (kivéve Nassauban).

* ha az emberek azt látják, hogy van törölköződ, automatikusan feltételezik, hogy rendelkezel samponnal, borotvahabbal, fogselyemmel, szappannal, arcszesszel, naptejjel, fésűvel, cipőkanállal is, és innentől kezdve a fenti dolgok bármelyikét szívesen kölcsönadják neked.

Címkék: munka jacksonville tengeren fascination

A bejegyzés trackback címe:

https://tavolafikatol.blog.hu/api/trackback/id/tr301548180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYUA 2009.11.24. 16:23:11

Kicsim! szuoper most végre újra olvasni a beszámolódat!!! Nagyon klassz srác vagy TE, ha végiggondolod, hogy a szerető családtagjaid és barátaid nem akarnak neked rosszat a tanácsaikkal és nagy öröm olvasni, hogy átgondolva, meg is fogadod a jótanácsokat. Ha erre van szökség a pénzszerzéshez, hogy MAGADBAN ÉS CSAK GONDOLATBAN megrántod a vállad, akkor tedd azt és csináld tovább! még így is jobb, mint itthon depisnek lenni munkanélküliként és pénzmag nélkül, üres zsebbel! Örülök, hogy van haverod, jó fej lehet az gitáros srác, ha "neked játszik" egyeztetés után. Ha időd van, küldj azért néhány szép fotót is. Várom személyes méledet! MILL. PUSSZANCS

klanfonok 2009.11.24. 17:30:23

Heha, Kamó Fiú!
Öröm olvasniaz írásaidat! Írj majd arról is, Waitlingnál /most San Salvador/ beköszöntök-e Kolumbusz Kristóf tiszteletére? Vannak-e partyk a hajón? Mi lett a nagy jégtáblákkal? E-mailos elérhetőséged egyáltalán nincs?
Pihenni igyekezz! Aggaszt bennümket a talpproblémád, de öröm, hogy némi írt sikerült találnod ellene!
Puszik! Klánfőnökék

tade???? 2009.11.25. 20:30:45

Khm. Helló!
Elöljáróban annyit, nekem is volt születésnapom. Viszont nem tudtalak névnapodon köszönteni, mert kimaradtam a címlistádból -biztosan direkt. Megvárom, hogy örülsz e annak, hogy itt vagyok, aztán majd örülök, hogy itt lehetek.
Addig megpróbálok visszaolvasni.

:))))))))))))))) azér' jó ám, hogy látlak! :)) pussz.

tade???? 2009.11.26. 15:50:15

Helló.
Nah, elolvastam. Csak röviden: örülök, hogy híztál, mióta utoljára láttalak - nem ma volt :) az egyik fotón kifejezetten jó a felsőtested :)) ugye, ettől jobb is lett a kedved.:)
A cím telitalálat, ahogy írtad is, bár tudod, mondtam, én olyan helyre vágyom, ahol nem értek egy hangot se....éppen azért, mert fika mindenhol van. Szarban dagonya. Jellemtelen emberek, emberismeret....hm. sokszor, nagyon sokszor eszembe jut egy történet. Nyomaszt. talán többet nem is írok ide, de olvasni foglak. Most legalábbis így érzem, aztán majd meglátjuk.
Más:
"...Vagy alázatot tanulnom...? Ejj, de sokan mondták már ezt nekem... Csak azt nem tudom, mennyivel válok jobb emberré attól, hogy végre - valahára - megtanulok segget nyalni. :)"
-ha esetleg rátalálsz az iskolára szólj, légy szíves. Azt gondolom, alázatot nem itt kell tanulni, hanem pl. Mozambikban. Valószínűleg lelki békét is ott találna az ember. Itt egyet kell eldönteni: akarsz e pénzt keresni vagy nem. Ha igen, összeszorítod a fogad, ha nem, felállsz. Ha szorítod a fogad, nem tudsz segget nyalni, hidd el :) De ez csak korlátozott ideig működik, viszont egy szerződés pont arra jó, hogy tudod, meddig. De én is értettem ám, hogy nem arról volt szó, hogy haza akarsz jönni, hanem, hogy könyörögni nem fogsz, hogy maradhass. :))
A képeket elnézve, mégsem sajnállak túlságosan, sőt! és az a kajálós írásod is nagyon tetszett :)) erről jut eszembe, visszaszedtem , amit elvesztettem. ám.
Biztos ami biztos, ide vésem most, hátha tényleg nem írok többet: Nagyon bánom, hogy egyszer, azt a majdnem kávémeghívást NYUA-val, nem erőltettem.:)

Klaudia* 2009.11.26. 22:18:16

Szia!

Nem ismerlek, de végigolvastam a blogod. Remélem nem bánod.
Véletlenül találtam rá. Épp vakáción vagyok kis hazánkban és már nagyon visszavágyom.
Egy kis időre visszahoztad az emlékeket.

Én Supper Club-ban dolgozom, mely csak a Conquest és Spirit Class hajókon van, de a napokban a department váltáson gondolkodtam, ugyanis szívesebben fotóznék. Az eddigi infóim és amit Te is leírtál mind arra engednek következtetni, hogy nem a legegyszerű munka egy hajón..

Mindenesetre, egy élmény volt olvasni a tapasztalataid és gondolataid. :)

Klaudia

Klaudia* 2009.11.26. 22:20:06

Ja, és a talpbetét beszerzése tényleg alap, én is rájöttem kb. két hónap után.. Utána megy a szekér mint a karikacsapás. :D

csátonya 2009.11.26. 23:03:36

Szia, Jimek! De jó ilyeneket olvasni tőled, tetszik a manír, és az, hogy úgy tűnik a hangodból, talán túl vagy egy holtponton.. Szoszka ma későn jött haza (filmes szakkör.. - csak ki ne találja egyszer, hoyg videózni akar menni krúzerre..), és mondtam neki, hogy Jimbátyő megemlített a blogon,mire rögtön ide akart pattanni, hogy ír, de majd inkább holnap adunk rá teret, mert hulla fáradt volt egyébként. Nálunk öregeknél a szokásos gályarab-életmód, annyival megspékelve,hogy múlt héten hörghurutom volt meg egy rusnya szemhéjműtétem, boáá. Talpprobléma: bírd a tempót.. Igen, tök érdekes, hogy ha az ember kicsit kilép a szokásos mozgásteréből, alapvető dolgot kincset képesek érni. Mit nem adtam volna egyetlen nedves törlőkendőért Kréta belső tájain barangolva,amikor az egyetlen folyadékforrásom egy hatalmas, de baromi nehezen pucolható narancs volt, a kezemen meg hat kiló ragacsos kosz.
Más: milyen óra az, amire ennyire vágysz? Jellemző, tompaagyú amik, asse tuggyák ,mijük van..
Ja, és akartam kérdeni még a legislegelején, de mindig lemaradt: milyen "szobában", kivel vagy elhelyezve? Írtad,hog ynem egyedül vagy, aztán eleinte töpregtem, ,te jó ég, miylen lehet az,amikor heteken -hónapokon át alig van lehetősége az embernek egyedül maradnia valahol.. De ebben a tempóban,amiről írsz, feltételezem, hogy el sem jut az ember olyesfajta nyavalygásig, hogy ninc smeg az intim tere. Na, de azért írj majd, kivel vagy ottan egy kuckóban. Ja,és tökaranyos volt olvasni ezt a zenészsrácról írt részt, képzelem,hogy felkapták a fejüket a körülötted levők a húdöfakkolásra. No, hát íg tovább - vigyázz ,Jimka, a talpaidra, hátha bejön még az életben pár ironman:)) Egyébként meg ölelés és puszi a putinei bandától.

T1GRIS 2009.11.27. 19:45:50

tade: Örülök hát, nanáhogy!!! :) Bővebben hamarosan.

Toncsi: Na, erre megint nagyon ráéreztünk, mert a tegnap megírt és most feltöltött postom épp erről szól! :) Jó olvasást!

Többiek: most már tényleg jön a következő Önök kérték, ahol igyekszem mindenkinek válaszolni.
Köszi, hogy olvastok!

Kéti2 2009.11.29. 19:40:39

Jó hogy olvasunk! Jobb mint egy hollywoodi regény! :) Pussz
süti beállítások módosítása