Óriási hírem van, végre megtaláltam, amit már annyi ideje kerestem: az ideális közlekedési eszközt Dohába. Egy motort, amin van légkondi! (Nem röhög!!! Ez itt a sivatag, vazze, az az 50+ fok nyáron nem viccel.)
Tehát igen, létezik ilyen fura szerzet, a Tovább-ra kattintva képeket is mutatok róla.
A dolog hátterével kapcsolatban nyilván nem kell hosszas magyarázatba bonyolódnom. Jelenleg nagyon élvezem az időjárást, de ez már nem tart sokáig. Illusztráció:
És ez még csak a március. Ötödikén átlépjük a 30 Celsius fokos határt.
Tehát, az világos, hogy nyáron nem fogok tudni kerékpárral közlekedni, pedig annál jobb nincs a városban, állítom. Próbálom majd különböző trükkökkel kitolni a váltás idejét, például veszek jó nagy camelbaket (víztartályos hátizsák), úgy nemcsak nem száradok ki, de még a hátamat is hűti menet közben. De trükkök ide vagy oda, a vége mindenképpen az lesz, hogy váltanom kell, ha élni akarok.
Nyilván vehetnék egy kocsit, amiben van légkondi, akkor nem halnék meg, viszont onnantól kezdve én is ott állhatnék a többiekkel a dugóban, ami, lássuk be, szar. Légkondival és zenével együtt is. Gondolkodtam itt is a robogón/motoron, mert Budapesten belül páratlanul bevált, de az alapvető problémát nem oldja meg: júliusban azon is simán meghalok, még akkor is, ha nem kell tekernem.
A megoldás: kell egy olyan motor, amin van légkondi. :) És, ami a legdurvább - létezik! Íme:
Peraves Monotracer (teljes méretben)
Nem egy gyámoltalan szerkezetről van szó... A képen látható verziót még egy 1171 ccm-es BMW erőforrás hajtotta, ezt már nem lehet rendelni. Viszont az utódját, az immár elektromos meghajtással szerelt MTE-150-et igen, és az, ha lehet, még durvábbra sikerült. Az előd rendkívül gyatra 4,5l/100km-es fogyasztását az elektromos hajtásnak köszönhetően 1 (értsd: egy) l/100km-re tornázták le (nem mintha nem szarnám tökéletesen le azt is, ha 14,5 litert enne - 60 Ft/literes katari benzinár mellett). A menetteljesítményre pedig nem lehet panasz; az összteljesítmény 204 ló, ez az 500 kg-os szerkezetet kevesebb mint 4 másodperc alatt tolja 100-ra, illetve 80-ról 120-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt. A vége valahol 330-nál van, egy messzi-messzi német autópályán.
(Csak nekem ugrott be egyből a Top Gun...?)
Az egész ígéretes koncepciónak egyetlen fájdalmas Achilles-sarka van csupán: hogy a Peraves Monotracer nagyfokú hasonlóságot mutat a lakáshitelemmel - mindkettő Svájcból származik és kézzel faragják.
Ha szeretnék hozzájutni egy ilyen játékszerhez, akkor először is várnom kell 4-5 hónapot, mire elkészül (idei nyarat már buktam). Továbbá az induló alapár jelenleg 82.350 €, ami épp csak egy kicsivel van 24 misi fölött. Ja, és ebben még nincs benne a légkondi, ami ugyebár az egész koncepció origója volt, az még további 2000 euró. Én meg nagyjából ennyit terveztem költeni az egész projektre, szóval, látható, hogy bizonyos kérdésekben még véleménykülönbség van a gyártó meg köztem, de én a magam részéről biztos vagyok benne, hogy ezek nem áthidalhatatlanok. Elvégre az alapokban egyetértünk: a motor szép és jó, és én akarok egyet.
Márpedig, ha az alapok rendben vannak, akkor a részleteket már gyerekjáték összehangolni.
ps. Ezúton üdvözlöm legújabb olvasómat, Imre apukáját. :)