Izolált kényelem

 2009.10.29. 07:38

28/10/09 – Key West, FL

Betegségem, amely már egyre kevésbé nyomaszt (nincs lázam és nem fáj a fejem), ma váratlan fordulatot vett. Reggel 8-ra vissza voltam rendelve a dokihoz felülvizsgálatra, és mivel már tegnap este elég jól éreztem magam, egy újabb nap szabadság reményében ezt leplezendő igyekeztem minél elesettebbnek és erőtlenebbnek mutatni magam. A főnyeremény azonban nem e kiváló színészi alakításnak, hanem egy influenza-gyorstesztnek köszönhetően hullott az ölembe: Kérem szépen, én influenziás vagyok. Ami persze egy nagy kövér baromság, hiszen voltam már influenzás, tudom, hogy az nem ilyen, de hát ki vagyok én, hogy felülbíráljak egy tesztet, ugyebár. Különösen, ha a pozitív minta olyan következményekkel jár, mint 3-5 nap izoláció... ;))

Bizonyám, ennyi időre ki vagyok véve a taposómalomból, kaptam egy külön kabint (most ugyan megosztom egy másik izolálttal, egy szintén influenzás amerikai sráccal, de őt holnap elengedik), és még a személyzeti étkezdébe sem járhatok fel, hanem a szobaszervízt kell felhívnom, bármi kérésem van. :) De szar, mi? A ma esti vacsimat már egy mellényes mexikói hozta az ágyamhoz, míg én blogbejegyzést írtam Nektek.

Vitán felül áll, hogy ez a megfázás volt az eddigi legjobb dolog, ami ezen a hajón történt velem.

Hú, most hirtelen nem is tudom, miről írjak Nektek ebben a fenenagy szabadságban. Eddig lopott percmorzsákból kellett félretennem azt az időt, amit egy bejegyzés megírására tudtam fordítani, vagy megvárni, míg kikötünk és kapunk egy-két óra szabadidőt, esetleg munka után az alvás rovására írni valamit – most meg itt van egy egész nap... sőt, több nap! Felfoghatatlan.
Legyen inkább az, hogy most kérdezzetek Ti: ha valamilyen témát eddig még nem érintettem, vagy nem kellő részletességgel, azt a következő 2-3 napban biztosan lesz időm kifejteni.

Egyébként most már van némi fogalmam arról, hogy a sötétzárka miért hatékony fenyítőeszköz. Egy ablaktalan kabinban, mint amilyenben most vagyok, egyszerűen nem lehet felmérni az idő múlását. Hajnalban és délután, tavasszal és télen mindig pontosan ugyanolyan fényviszonyok uralkodnak – attól függően, hogy melyik lámpát kapcsolod fel. Csak mesterséges fény van, természetes nincs. Ha nem lenne órám, nem tudnám megmondani, milyen napszak van. Valószínűleg a szervezetem az első pár napban még próbálná tartani magát a szokásos alvás-ébrenlét fázisokhoz, aztán végleg elveszíteném a fonalat, és össze-vissza aludnék. (Szegény űrhajósok, nekik meg még rosszabb lehet, ott nemhogy idő, de még gravitáció sincs. Na, űrhajós se lennék most már.)

Amúgy a napok követését már a második héten feladja mindenki, hiszen elveszti értelmét a munkanap-szabadnap fogalompáros. És ha egy több hónapja tengeren levő crewmembert megkérdezel, milyen nap van ma, nagy valószínűséggel olyasmit fog válaszolni, hogy "Sea Day" vagy "Jacksonville". Ez az új Carnival-időszámítás. Nálam például most c.sz. (Carnival szerint) 31-et írunk. (Igen, egy nap az egy év – és akkor még jóindulatú voltam.)

Az egyik legelső haikummal búcsúzom mára, pont passzol a mai naphoz:

Selymes a lázam,
puha takaróként fed,
nem bánt, nem éget.

Címkék: beteg szabadidő tengeren key west

A bejegyzés trackback címe:

https://tavolafikatol.blog.hu/api/trackback/id/tr851483089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lacko44 2009.10.29. 09:55:04

Az influenzát én (és persze Te is) a szokott módon lábon, tevékenykedve hordom, de hát ki vagyok én (és persze Te is) hogy a nagy gyorstesztelőt felülbíráljam. Tud-e az a gyorstesztelő lélegezni a víz alatt? Vagy felette? Vagy teszemazt tud-e urduul? Vagy kőolajfinomítani?

boibo 2009.10.29. 10:58:58

A mesebeli szegénylegénynek meg három nap egy esztendő. De hogy ezzel most melyikőtök járt jobban?!? A vezetőség - minden hibája ellenére azért csak - jobb, mint egy emberevő vasorrúbába?

Toma Renáta · http://kulfoldondolgozni.blogspot.com 2009.10.29. 19:24:37

Na te aztán vagy egy figura! :)

Mindíg tudtam, hogy valahogy a magad javára tudod fordítani a helyzeteket de hogy ennyire....

Írj bármiről, ami csak az eszedbe jut. Jó olvasni.

Nekem ha már így kérdezni lehet, az lenne a kérdésem, hogy:

MÉG MOST IS EZT A CÍMET ADNÁD A BLOGODNAK???

Én őszinte leszek, kevés fikább helyet tudok elképzelni a világon, mint egy ketrec cellájában hánykolódni a nagy tengeren, közben olyan emberek utasításait, valamint gyakran logikátlan elvárásait teljesíteni, akikkel egyéb körülmények között még csak szemkontaktust sem váltanál, mindezt hónapokig (normál esetben) szabadnap nélkül....

Persze nem azt mondom, hogy hajózni nem éri meg, sőőőőt. Én is visszamentem 3x. De hogy itthon akár csak egy picivel is rosszabb lenne.... Na hát azt nem hiszem.

Hajózni tanulásnak, tapasztalatgyűjtésnek szinte hibátlan, barátságok kialakulásához, az értékrend helyre kerüléséhez a legjobb iskola. Akármilyen szar is tudott lenni, én egyeten percét sem bántam meg.
süti beállítások módosítása